Pregnancy

כאבי גב בהריון? את לא לבד!

בואו נדבר על זה: כאבי גב בהריון.

כאבי גב בהריון? את לא לבד!

“הריון אינו מחלה” זאת הקלישאה שאני נאלצת לשמוע בכל פעם שאני נאנחת (להתלונן ממש אני כבר מזמן לא מעזה!). לכן, כאשר התעוררתי בבוקר ומצאתי את עצמי עם גב כואב, מנסה לדדות בעקמומיות לשירותים בלי להזיז שום חוליה, החלטתי לפטור את העניין ב”הריון אינו מחלה” ולהמשיך בחיי כאילו לא קרה כלום.

למרבה הצער כאב הגב שלי לא הבין את הרמז ולמרות שהתעלמתי ממנו לחלוטין, הוא לא הלך לשומקום. במצב רגיל, הייתי נוקטת בשיטת “מרק עוף של סבתא פניה” ומשרה את עצמי בג’קוזי רותח ומבעבע עד שהייתי הופכת רכה ונימוחה כמו העוף במרק של סבתא פניה. אבל במצבי ההריוני הוצא כנגדי צו הרחקה מכל מקווה מים מהסוג הנ”ל ולכן פניתי לחפש פתרונות חלופיים.

באופן טבעי, חשבתי לפנות לרופא הנשים שלי, אלא שבניתוח מהיר של מצב העניינים הבנתי שעד שאקבל הפניה לאורתופד שישלח אותי לקבוע תור למכון הפיזיותרפיה, ששם יקבעו שהם בעצם לא יכולים לעשות לי כלום – כי אני בהריון, יעברו בערך 9 חודשים.

לקראת הצהריים כבר התחלתי להתרגל לרעיון שכאבי גב יהיו מנת חלקי בחודשים הקרובים, אבל אז האיר לי המזל פנים בדמות חברתי לעבודה שרית, שהבחינה בפיתולים המשונים שבאמצעותם ניסיתי לקום מהכיסא ואבחנה: “כאבי גב, הא?”

אחרי ארוחת צהריים משותפת כבר הייתה בידי רשימה מכובדת של אופציות לטיפול בכאבי גב בהריון, מסתבר ששרית היא בוגרת הפקולטה לכאבי גב בכלל ובהריונות בפרט. הרשימה כללה מטפלת שיאצו, מעסה מקצועית להריון, רפלקסולוגית שהיא גם דולה, רשימת קניות של כרית הריון וכדור פיזיו, המלצה לחזור לשחות וגם לצאת להליכות עם בעלי בערב והפניה דחופה ליוגה להריון.

בהמלצתה של שרית החלטתי להתחיל בטיפול מתון, קבעתי תור לעיסוי אצל נעמי ארסה, מעסה מוסמכת להריון, לשמחתי היא הצליחה לפנות עבורי מקום כבר לאותו הערב. נעמי קיבלה את פני בחיוך בקליניקה המקסימה שלה – כבר הרבה יותר מזמין מערימת הכלים המלוכלכים בכיור, שמקבלת את פני בבית! לאחר ששאלה אותי מספר שאלות על מצב הגב, מצב ההיריון והמצב בכלל, היא הובילה אותי לחדר טיפולים נעים, ובאווירה מרגיעה ונינוחה, עיסתה לי את הגב, הצוואר והכתפיים. חזרתי לנשום, איזו הקלה.

זה היה פשוט פינוק הכרחי!

הבעיטות של פיסטוק בבטן מרמזות על כך שגם הוא חושב ככה.

למחרת, לאחר שהכאבים התמתנו, החלטתי להיות תלמידה מצטיינת של שרית, והתקשרתי לתאם שיעור ניסיון ליוגה בהריון בסטודיו ששרית המליצה לי עליו ליד העבודה שלנו. מהשיעור יצאתי עם רכש של כרית הריון (בגודל של לוויתן) וכדור פיזיו, שיהיה…

אחרי שבעלי צחק עליי שהבאתי גופה למיטה שלנו וטנק חדש לסלון 2 מטר שלנו – התחלתי לבכות.

התקשרתי לשרית שהרגיעה אותי שעדיף שנדבר מחר בבוקר אחרי שאשן מחובקת כל הלילה עם הכרית ואחרי שאשב בערב לפחות 10 דקות על הכדור פיזיו מול הטלויזיה.

האמת שלמחרת הרגשתי כאילו פגשתי את עצמי מחדש… לא ישנתי כל כך טוב מזה 5 חודשים!

מהיום אני המעריצה הכי גדולה בארץ , אולי בעולם, של כרית ההריון שלי. יש לילות שאפילו בעלי מנסה לגנוב לי אותה בלילה, הסברתי לו שהוא התבלבל והכרית היא רק שלי! (לפחות עד הלידה).

וזהו! בינתיים, אחיותיי לבטן, אם גם אתן סובלות מכאבי גב (וגם אם לא), אתן מוזמנות לנסות את העיסוי של נעמי, אפשר למצוא אותה ב- 054-2192694, ללכת ליוגה או להשיג לכן כרית הריון.

ואם יש לכן עוד רעיונות וטיפים איך להימנע מכאבי גב – זה הזמן והמקום לספר הכל!

סל קניות 0

תפריט נגישות

מתלבטת?

Try the box

תבחרי באתר
תמדדי בשקט בבית
תקני רק את מה שאהבת
ואת מה שפחות אנחנו נאסוף